پرگله

پرگله
ورود شما به پرگله را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .

نويسندگان
مازیار آجودانی
تبلیغات



خودرو خودکار، راننده‌اش را به کشتن داد+تصاویر - جذاب


 

  • خودرو خودکار، راننده‌اش را به کشتن داد+تصاویر - جذاب

      خبر,حوادث,تصادف

    خودرو خودکار، راننده‌اش را به کشتن داد

    خودرو گران قیمتی که خودکار رانندگی می‌کرد، در یک تصادف باعث کشته شدن راننده‌اش شد.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها خبر از ماشین‌هایی که با راننده خودکار کار می‌کنند و خودشان خودرو را هدایت می‌کنند، زیاد است.

    خبر,حوادث,تصادف

    به گزارش دیلی میل، گائو یانینگ  23 ساله که راننده یکی از این خودروها بوده است، در طی رانندگی تصمیم گرفت تا آن را روی حالت خودکار بگذارد که دچار سانحه شده و جان خود را از دست داد.

    خبر,حوادث,تصادف

    گفته می‌شود که شرکت تسلا (سازنده خودرو)در چین این اتهام را قبول نمی‌کند که اشکال از سیستم راننده خودکار آن‌ها باشد و از محققان پرونده تحقیقات بیشتر را خواسته است.

     خبر,حوادث,تصادف

     


تاريخ : چهارشنبه ۳۱ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ۸:۱٠ ‎ب.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها :



تهدید به خودکشی را جدی بگیرید


 

  • تهدید به خودکشی را جدی بگیرید

    به گزارش ایسنا، کارشناس ارشد روانشناسی گفت: خودکشی حل نهایی یک مشکل نیست و یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از خودکشی باورها و اعتقادات دینی است که به عنوان یک سپر در برابر خودکشی عمل می کند.

    مسلم کرد با بیان اینکه خودکشی مسئله ای است که در طول تاریخ و در همه جوامع وجود داشته است اظهار داشت: خودکشی عملی است که به صورت آگاهانه باعث مرگ شخص می شود. خودکشی در وهله اول یک رفتار است و از افکار خودکشی، تهدید به خودکشی و اقدام به خودکشی تا خودکشی کامل در نظر گرفته می شود که فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث می شود فرد دست به خودکشی بزند.

    وی ادامه داد: افسردگی و اختلالات شخصیتی از جمله اختلال شخصیت مرزی، اسکیزوفرنی، مشکلات مالی، مشکلات ارتباطی و .. از جمله این عوامل هستند.

    کرد با اشاره بر اینکه یکی از تفکرات غلط در مورد خودکشی تهدید فرد به این کار در جمع است و افراد می گویند این کار را نمی کند تصریح کرد: اکثر افرادی که خودکشی موفق داشتند کسانی بودند که قبلا چندین بار دوستان و اقوام و نزدیکان خود را از این کار باخبر کردند.

    وی خاطر نشان کرد: تشخیص بین رفتار خودکشی بی خطر با خودکشی پر خطر دشوار است و نوع خودکشی نیز در بین زنان و مردان متفاوت است.

    کارشناس ارشد روانشناسی در مورد اینکه مردان بیشتر تمایل به استفاده از سلاح گرم برای خودکشی دارند تصریح کرد: زنان بیشتر از زدن رگ برای خودکشی استفاده می کنند و باید گفت زنان دوبرابر مردان اقدام به عمل خودکشی می‌کنند.

    وی افزود: اسلام یکی از ادیان الهی است که تاثیر بزرگی بر کاهش خودکشی داشته است.

    کرد گفت: اسلام خودکشی را به طور رسمی حرام اعلام کرده همچنین مطالعات نشان می دهد میزان خودکشی در بین کشورهای اسلامی بطور معناداری پایین تر از سایر کشورهاست.

    این کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: عوامل زیادی در خودکشی دخیل اند که یکی از مهم ترین عوامل، "افکار" خودکشی است که مدت و قدرت و تغییر پذیری آن باید مدنظر قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: در بین عوامل تغییر پذیر افکار مهم ترین عامل در کاهش خودکشی است و به طور مثال فردی که نگرش مثبتی در مورد خودکشی دارد با وقوع یک اتفاق ناگوار به احتمال بیشتر دست به خودکشی می زند. درمان، مراقیت و مداخله در بحران افراد آسیب پذیر باید مورد توجه قرار گیرد.


     

    کلمات کلیدی: خودکشی،تهدید به خودکشی،مسلم کرد

     


تاريخ : دوشنبه ٢٩ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ٥:٤۸ ‎ب.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : پزشکی ، سلامت



بازنگری پرسشنامه سلامت روان دانشجویان


 

  • بازنگری پرسشنامه سلامت روان دانشجویان

    مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خبر داد

    بازنگری پرسشنامه سلامت روان دانشجویان

    بازنگری پرسشنامه سلامت روان دانشجویان

    دکتر حمید یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارنامه سلامت جسم و روان برای همه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی که سرانه مشاوره‌ای می‌گیرند از ابتدای سال تحصیلی اجرا می‌شود، افزود: این کارنامه برای دانشجویان جدیدالورودی که در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در دوره‌های روزانه یا شبانه تحصیل می‌کنند، اجرا می‌شود.

    وی از بازنگری پرسشنامه سلامت روان در کارنامه مذکور خبر داد و گفت: در پرسشنامه قبلی ماهیت برخی سئوال‌ها شبیه به یکدیگر بود و دانشجویان گمان می‌کردند که برخی سئوالات تکراری است. به همین علت و به دلیل سهولت در اجرا و اینکه پر کردن پرسشنامه وقت کمتری از دانشجویان بگیرد تعداد سئوالاتی که مربوط به سلامت روان دانشجویان بود، کاهش پیدا کرد.

    مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در بازنگری جدید سئوالات به روز شده است و مسائل تحصیلی و برخی از دغدغه تحصیلی دانشجویان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

    تکمیل کارنامه سلامت توسط دانشجویان به صورت الکترونیکی

    یعقوبی در ادامه از تکمیل کارنامه سلامت توسط دانشجویان به صورت الکترونیکی در برخی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: برخی از دانشگاه‌ها که شرایط لازم را دارند می‌توانند کارنامه سلامت را به صورت الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار دهند. البته چنانچه کارنامه به صورت الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار گیرد، دانشجویان باید  در مراکز مشاوره یا بهداشت درمان حضور داشته باشند تا در صورت نیاز از اطلاعات کارشناسان و روان‌شناسان استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه کارنامه سلامت دارای دو مرحله عام و اختصاصی است، توضیح داد: مرحله نخست که مرحله عام نام دارد برای همه دانشجویان اجرا می‌شود اما مرحله دوم فقط برای دانشجویانی اجرا می‌شود که در مرحله نخست تشخیص داده شده است که نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند. در این شرایط مراکز مشاوره و بهداشت و درمان باید پیگیر این دانشجویان باشد.

    کلمات کلیدی: بازنگری،پرسشنامه،سلامت روان دانشجویان،دکتر حمید یعقوبی

     


تاريخ : شنبه ٢٧ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٠:۱٤ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها :



میگنا - کاویدن "خودکشی" در ایران


 

  • میگنا - کاویدن "خودکشی" در ایران

    به‌گزارش فرارو، 20 شهریور روز جهانی خودکشی بود. هرسال در این روز اعداد و ارقامی تازه یا قدیمی از میزان خودکشی‌ها رسانه‌ای می‌شود.

    سازمان جهانی بهداشت چندی‌پیش در آخرین گزارشش از خودکشی گفت در هر 40 ثانیه 1 نفر در جهان خودکشی می‌کند.

    این گزارش همچنین از آمار جهانی یک میلیون‌نفریِ خودکشی در سال خبر داده‌است.

    نمی‌دانیم که در گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی سهم ایران در این میزان از خودکشی‌ها چقدر است. اما در گزارش‌های پیشین اعداد و ارقامی هم به ایران نسبت داده شده بود.

    در گزارش‌های پیشین این سازمان آمده که در ایران سالانه 4 هزار و 69 نفر خودکشی می‌کنند؛ رقمی که با تقسیم بر روزهای سال برابر می‌شود با خودکشیِ 11 نفر ایرانی در هر روز.

    رتبه ایران در خودکشی براساس آمار سازمان بهداشت جهانی

    خودکشی

    فلسفه خودکشی در ایران چیست؟

    هرچند که پزشکی قانونی گفته مرگ به‌دلیل خودکشی در ایران 1.8 درصد کاهش داشته، با این حال سال گذشته 4 هزار و 20 نفر در ایران خودشان را کُشته‌اند.

    البته برخی معتقدند که آمار ایران هرچقدر که باشد نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.

    رییس انجمن مددکاری ایران در گفتگویی با اشاره به کمتربودن خودکشی در ایران نسبت به کشورهای دیگر نرخ خودکشی را بین 5 تا 7 در صدهزار نفر می‌داند.

    همین‌طور مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته: "به‌طورکلی می‌توان ادعا کرد ایران در زمره کشورهایی با نرخ پایین خودکشی است و جز در برخی مناطق غربی کشور، نرخ خودکشی در بیشتر استان‌های کشور یک‌سوم یا نصف نرخ خودکشی جهانی است".

    با این‌حال پذیرش اینکه آمار خودکشی در ایران بالاست یا پایین از مواردی است که اجماعی بر سر آن نیست. برخی کارشناسان معتقدند خودکشی در ایران رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

    آن‌ها در این رابطه به خودکشیِ تنها 13 دانش‌آموز در سال 94 اشاره می‌کنند. این کارشناسان می‌گویند روالِ خودکشی‌ها در ایران تغییر کرده‌است.

    در همین‌راستا و به مناسبت روز جهانی خودکشی -20 شهریور- بود که رییس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی نا امیدی را مهم‌ترین دلیل خودکشی در کشور نامید.

    حسین اسدبیگی بخشی از این ناامیدی را به دلیل جو صداوسیما می‌داند. او معتقد است سیمای ملی بوی مرگ و نا امیدی می‌دهد.

    او در سخنانش نقبی هم به مشکلات روانی موجود در جامعه زد. اسدبیگی در پاسخ به این‌که چرا روزی 11 هزار خودکشی در کشور رخ می‌دهد گفته 90 درصد افرادی که خودشان را می‌کشند اختلال روانی دارند.

    ناامیدی و داشتن اختلال روانی چقدر می‌تواند در بروز خودکشی‌ها در ایران موثر باشد؟

    یک کارشناس حوزه اجتماعی با توجه به تحلیل خودکشی توسط این مقام مسئول می‌گوید: داشتن دیدگاه روان‌شناختی صرف به مسئله خودکشی تقلیل‌گرایی است؛ همانطور که تا کنون نیز نگاه غالب بر پدیده خودکشی تقلیل‌گرایانه بوده‌است.

    خودکشی را به روان تقلیل داده‌ایم

    آرمان شهرکی در گفتگو با فرارو پدیده خودکشی را تحلیل کرد. این گفتگو را که به شکل نوشتاری پیوسته تنظیم شده است را در زیر بخوانید:

    اجازه بدهید بحث را تا حدی که برای خوانندگان شما در یک فضای مجازی حوصله‌بر و خسته کننده نباشد (هرچند معتقدم که کنجکاوی نظری و مطالعاتی پیرامون خودکشی بالنسبه زیاد است) با صحبت و اشاره به آراء فیلسوف بریتانیایی کریگ گرینمن {literal}{{/literal}Craig Greenman{literal}}{/literal} آغاز کنم.

    ایشان کتابی دارند؛ که در واقع رساله دکترایشان است؛ تحت عنوان بیان و بقا: رهیافتی زیباشناختی به مساله خودکشی {literal}{{/literal}Expression and survival: An aesthetic approach to the problem of suicide{literal}}{/literal}، این کتاب که در سال 2008 منتشر شده با این جمله آغاز میشود که "خودکشی ورای همه بحثها هنوز هنوز هم یک مساله فلسفی است". بنده معتقدم که برای ورود به بحث خودکشی در ایران و تببین آن، تفکراتی از این دست بسیار راهگشاتر است؛ هم در بعد نظری و هم راهکارهای عمل، نسبت به توصیه‌ها و اعتقادات منسوخی که با اتخاذ یک رویکرد تقلیلگرایانه {literal}{{/literal}reductionist{literal}}{/literal} کلیت بحث را روانشناسی و اختلالات شخصیتی فرومی‌کاهند.

    گرینمن ابتدا به رد نظرات فیلسوفانی همچون سیمون دوبوآر می‌پردازد که خودکشی را گونه‌ای کنش برای رسیدن به آزادی می‌دانند. خودکشی اگر ماحصل یک انتخاب باشد یعنی انتخاب برای رسیدن به آزادی، پس از خودکشی دیگر هستی‌ای درکار نخواهد بود و شما زنده نیستید تا از آن آزادی بهره ببرید. پس خودکشی نه ماحصل به دست آوردن مجدد کنترل بر محیط {literal}{{/literal}مانند فردی که می‌خواهد از شر یک بیماری خلاص شود{literal}}{/literal} و نه ماحصل تصمیمی مبنی بر وانهادن کنترل است {literal}{{/literal}چراکه شما به عزیزانتان بسیار صدمه میزنید{literal}}{/literal}.

     به قول موریس بلانشه {literal}{{/literal}Maurice Blanchot{literal}}{/literal} خودکشی پس از ناکامی در بدست آوردن چیزی برای رسیدن به هدفی ناممکن رخ می‌دهد. گرینمن در آن کتاب میان دو نوع خودکشی تمییز قائل می‌شود: خودکشی اُفلیاتیک {literal}{{/literal}Opheliatic{literal}}{/literal} یعنی خودکشی به دلیل اینکه شخص نمیتواند بپذیرد که از سوی دیگران مورد آزار و اذیت قرار گیرد و اینکه دیگران مسبب رنج او باشند؛ و خودکشی اُدیپی {literal}{{/literal}Oedipal{literal}}{/literal} یعنی تن زدن از اینکه فرد مسبب رنج دیگران باشد و لذا ارتکابش به خودکشی. نویسنده در بطن هردوی این خودکشی‌ها این فرایند متناقض را می‌بینید که: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم باید به دیگران آسیب بزنیم و اگر آنها می‌خواهند زنده بمانند باید به ما آسیب بزنند.

    فلسفه چگونه می‌تواند به افرادی که تصمیم به خودکشی دارند یا قصد خویش را عملی کرده‌اند مدد رساند؟

    دارو: بسیار موقت بوده و خود عوارض جانبی زیادی ایجاد می‌کنند.

    روان‌درمانی و روان‌کاوی: بسیار گران است بخصوص اگر بیمه نداشته باشید بنحویکه با وعده‌ای یک‌بار در ماه گفتاردرمانی به هیچ جا نخواهیم رسید.

    پاسخ گریمن به پرسش فوق بسیار مهم است: موسیقی، ادبیات، هنرهای تجسمی و بطورکل هنر. عناصری فراموش شده در ایران.

    اگر فرض کنیم که آمار خودکشیِ روزانه 11 نفر در کشور صحیح باشد؛  بسیار بالا و تامل برانگیز است.  کشوری با بستر فرهنگی و اجتماعی ایران در  دوران جنگ نیز چنین آماری نداشته. آمار خودکشی در کشور نسبت به تاریخ معاصری که داشته‌ایم روند افزایشی عجیبی پیدا کرده‌است. پیش از این شاید موارد خاص از خودکشی همچون خودکشی زنان ایلامی بود که رسانه‌ای می‌شد.

     برای تحلیل خودکشی در ایران بد نیست که از همین زاویه آماری وارد بحث شده و سپس از نظرات گرینمن نیز استفاده خواهیم کرد.

    در اینجا نقل‌قولی می‌کنم از انسان‌شناس بریتانیایی و ایرانی‌الاصل، آرام ضیایی {literal}{{/literal}Aram Ziai{literal}}{/literal} که توسعه در دوران پسامدرن را میان کشورهای شرقی و غربی قیاس کرده‌‌اند. ضیایی در قیاسی گفته که انزوا و خودکشی در کشورهای غربی بیش‌تر از کشورهای شرقی است.

     اما آیا با توجه به آمار فعلی خودکشی در ایران می‌توان این موضوع را پذیرفت؟ من ضمن مخالفت با اینکه خودکشی در غرب و یا بهتر است بگوییم در جهان بیش از ایران است موضوع را تحلیل می‌کنم.

    دیدگاه غالب در رابطه با گفتمان خودکشی در ایران از نظر من دیدگاه تقلیل‌گرایانه است. همین پارادایم تقلیل‌گرایانه‌ی روانشناختی نسبت به خودکشی در متن کلام مسئولان دیده می‌شود. در اظهار‌نظر رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی شاهد متهم جلوه‌دادن قربانی هستیم که گفتمانی غالب در ایران است. این گفتمان گفتمانی ویران‌گر است و خط و نشانی اشتباه برای تحلیل خودکشی در ایران می‌دهد.

    دیدگاه غالب فعلی علاوه بر متهم جلوه‌دادن قربانی دیدگاه صرفا روان‌شناختی است؛ بنده بر این باورم که ضروری است تا فلسفه و جامعه‌شناختی بیش‌تر به موضوع خودکشی وارد شوند.

    در این تحلیل، ما باید بپذیریم که الگوی غربی و یا به تعبیر صحیح‌تر الگوی جهانی خودکشی که ریشه‌هایش در مدرنیزم و مدرنیته هست به ایران نیز وارد شده‌. الگوهای هستی‌شناختی خودکشی {literal}{{/literal}مانند تمییزی که گرینمن میان دو نوع از خودکشی برقرار کرده{literal}}{/literal} در این‌جا اهمیت بیش‌تری از الگوهای روان‌شناختی  پیدا می کنند در نتیجه تحلیل فلسفی و جامعه‌شناختی باید پیش از تحلیل روان‌شناختی به کمک ما بیایند.

    بر اساس خط سیر تحلیلیِ گرینمن، باید دید شهروندان ایرانی بیش از همه از چه چیزی آزار می‌بینند. به گمان من دو پدیده مقصر اصلی هستند: خوداظهاری (از طریق حضور در سپهر عمومی) {literal}{{/literal}self-expressing{literal}}{/literal} و عاملیت {literal}{{/literal}agency{literal}}{/literal} (به‌معنای به چالش‌طلبیدن هنجارها و ارزش‌هایِ در سلطه). به دلایل گوناگون این دو خصلت در سیستم سیاسی-اجتماعی ایران مجالِ کمی برای بیان خود دارند.

    انسان ذاتا می‌خواهد در سپهر عمومی مطرح باشد و نظر و شخصیتش دیده و نقد شود حال آنکه وقتی سیستم سیاسی و اجتماعی این دو را از فرد می‌گیرد، فرد احساس غربت می‌کند. افراد نیازمند مشارکت در یک جمع یا گروه و احساس تعلق خاطر بدان هستند. امری که به دلایل گوناگون از شهروندان سلب شده است. ساختارهای سیاسی و اجتماعی به‌عنوان پدیده‌ای کلان بازتاب‌های زیادی در اقلیم و هستی روانی فرد به‌جا میگذارند تاثیری به مراتب بیشتر از تاثیر تربیت والدین.

     البته دلایل روان‌شناختی و مسائلی همچون تربیت خانوادگی را نمی‌توانیم انکار کنیم اما این دلایل اجتماعی و فلسفی اهمیت بیشتری دارند.

    ادبیات، عرصه‌ای برای عاملیت فرد در عرصه‌کلامی و زیانی، موسیقی عرصه‌ای برای خوداظهاری و عاملیت فرد در سپهر عمومی پدیده‌های مطرود و به حاشیه کشیده شده در ایران هستند.

    اما نکته دیگری که باید در رابطه با خودکشی در ایران به آن اشاره کنیم آمار است. از آن‌جا که ما مشکل آمار داریم جامعه‌شناسان، فیلسوفان و روان‌شناسانمان نمی‌توانند موضوع را به خوبی بررسی کنند. ضعفی که در آمارها وجود دارد یکی این است تعداد افرادی که خودکشی نافرجام داشته‌اند در آمار جای نمی‌گیرند. همچنین باید بدانیم که بسیاری از آمارها از خودکشی در کشور نیز بیان نمی‌شود.

    هرچند پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی با دیدگاه فلسفی و جامعه‌شناختی درباره خودکشی وجود دارد اما این پژوهش‌ها مجال رسانه‌ای شدن نمی‌یابند درنتیجه گفتمان غالب موجود به گفتمانی روان‌شناختی تقلیل می‌یابد؛ آن‌هم روان‌شناسی صرف. چرا که روان‌شناسی اجتماعی {literal}{{/literal}social psychology{literal}}{/literal} می‌تواند خودکشی را عمیق‌تر ببیند.

    دگردیسی‌های آتیِ و پسامدرن خودکشی نیز در ایران کاملا از نظر و تیررس پژوهشگران دورمانده. در خودکشی اخیر دو نوجوان دختر در تهران آندو قبل از اینکه خود را از پنجره به بیرون پرتاب کنند از هم سلفی گرفتند. در آینده‌ نزدیک شاید عده‌ای جوان در یک شبکه اجتماعی و از آن‌جا که می‌خواهند دیده شوند {literal}{{/literal}نبود دیده شدن یا خودبیانگری فی‌المثل در رسانه‌ها{literal}}{/literal} خودکشی‌هایی نمایشی داشته باشند.

    همچنین تاثیر سیاست بر روح و روان افراد نیز چه در آینده و چه حال بر خودکشی‌ها در ایران اثر خواهد داشت. جا دارد که جامعه‌شناسان و فلاسفه ما به این موضوع هم بپردازند.

    خودکشی یک پدیده بغرنج فلسفی و جامعه شناختی است در زمان حاضر نیز ما کمتر تئوری‌ای داریم که بتواند زوایای این پدیده را بشکافد. به لحاظ وجودی ما نخواهیم توانست خود را در نقش کسی بگذاریم که می‌خواهد با ارزش‌ترین چیز یعنی جانش را از خود بگیرد. اما به هرحال باید تلاش کنیم تا خودکشی را تبیین و راهکار ارایه دهیم.
    -
    اقتصادآنلاین

     


تاريخ : پنجشنبه ٢٥ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٠:٤٧ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها :



متن آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری


 

  • متن آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری

    متن آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری
    Lyrics Music Benyamin Bahadori Yerooz Az Yade To

    متن آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری

    ترانه و شعر آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری

    یه روز از یاد تو میرم عزیزم تویه قصه هات میمیرم عزیزم
    یه روزی چشمامو خاموش میکنی همه شعرامو فراموش میکنی

    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره
    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره
    یه روزی عکس منو گم میکنی منو گم میونه مردم میکنی

    یه روزی قصه ی من تموم میشه لحظه هامو گریه هام حروم میشه
    یه روزی قصه ی من تموم میشه لحظه هامو گریه هام حروم میشه

    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره
    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره

    تکست آهنگ یه روز از یاد تو بنیامین بهادری

    یه روزی که خیلی دیره عزیزم واسه من دلت میگیره عزیزم
    یه روزی میشنوی این ترانه رو یاد من دیوونه میکنه تو رو

    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره
    یه روزی اسم من از یادت میره یه روزی اسم من از یادت میره

    **

    دانلود آهنگ جدید بنیامین بهادری یه روز از یاد تو

    Print Friendly

     


تاريخ : چهارشنبه ٢٤ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ٢:۳٧ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : متن ، متن آهنگ ، آهنگ ، تکست



چه مدل لوزه در کودک را باید حتما عمل کرد؟


 

  • چه مدل لوزه در کودک را باید حتما عمل کرد؟
    چه مدل لوزه در کودک را باید حتما عمل کرد؟

    دکتر محمدرضا عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی، پیرامون عملکرد لوزه‌ها در سیستم دفاعی بدن اظهار داشت: لوزه‌ها که دروازه ورود هوا از ته بینی به راه‌های هوایی بدن می‌باشند، همانند غدد لنفاوی، نوعی ارگان دفاعی محسوب می‌شوند که باکتری‌ها و میکروب‌ها را شناسایی کرده و با آنها مبارزه می‌کنند.

    وی درخصوص عوامل بزرگ شدن لوزه‌ها، گفت: عوامل گوناگونی همچون تحریک پیوسته درپی عفونت‌های مکرر در بافت لوزه‌ها سبب بزرگ شدن لوزه‌ها خواهند شد.

    این متخصص گوش و حلق و بینی، در ادامه بیان داشت:  این ارگان‌های دفاعی بدن در اکثر افراد تا حدود چهارسالگی افزایش اندازه و کارکرد دارند و پس از این سن، اندازه‌ی آنها روبه کاهش می‌نهد؛ که البته در برخی از افراد به دلیل افزایش حجم ناشی از عفونت‌های چرکی در لوزه‌ها سبب بروز مشکلاتی همچون، اشکال در بلع می‌شوند.

    وی افزود: گاهی این لوزه‌های متورم شده که درگیر عفونت‌های چرکی شده‌اند، حامل نوعی باکتری چرک‌زا هستند که سبب بروز اثرات منفی بر دریچه‌های قلب فرد خواهند شد که منجر به بروز رماتیسم حاد قلبی می‌شوند.

    عمرانی در خصوص درمان اولیه‌ این لوزه‌های متورم و چرکی، اظهار داشت: در این گونه افراد که معمولا گلودردهای عادی و کوتاه مدت دارند؛ می‌توان از درمان‌های آنتی بیوتیکی استفاده کرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: گاهی در برخی افراد این لوزه‌های چرکی بر روند زندگی افراد اثر گذاشته و مشکلاتی در بلع و درد شدید گلو و ایجاد کرده و نیز سبب ایجاد خر و پف‌های شبانه، تب و تشنج می‌شوند که لازم است این لوزه‌ها از بدن افراد خارج گردد.

    این متخصص گوش و حلق و بینی با تاکید بر مشکل ساز بودن این لوز‌ها بویژه در کودکان، گفت: در پژوهش‌های نوین، ثابت شده که این‌گونه لوزه ها بر روند مهارت‌های شناختی و رشد مغزی کودکان و نیز رشد و شکل‌گیری دندان‌ها و آرواره‌ها و صورت ظاهری آنها اثرات منفی می گذارد.

    عمرانی در پایان، درخصوص مشکلاتی که ممکن است پس از برداشتن لوزه‌ها ایجاد شود، بیان‌داشت: لوزه‌ها به نوعی ارگان دفاعی بدن محسوب می‌شوند وبرای برداشتن آنها لازم است که از مشکل ساز بودن آنها اطمینان به عمل آید؛ اما خوشبختانه تا به این لحظه گزارشی مبنی بر بروز آسیب‌های جدی در افرادی که لوزه‌های خود را به دلیل مشکل ساز بودن خارج کرده‌اند؛ گزارش نشده است.

    باشگاه خبرنگاران

    کلمات کلیدی: لوزه ، دهان ، عفونت چرکی ، ارگان ، گلو متورم ،دکتر محمدرضا عمرانی،متخصص گوش و حلق و بینی

     


تاريخ : سه‌شنبه ٢۳ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٠:٤٥ ‎ب.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : پزشکی



ایبنا - «شب‌های کوش آداسی» در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود


 

  • ایبنا - «شب‌های کوش آداسی» در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود

    تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹

    سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب در چهارمین هفته شهریورماه، تنها یک نشست با عنوان نقد و بررسی کتاب «شب‌های کوش آداسی» را برگزار می‌کند.

    «شب‌های کوش آداسی» در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود
    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) در چهارمین هفته شهریورماه، سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب با حضور کارشناسان حوزه‌ نقد و ادبیات، میزبان نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «شب‌های کوش آداسی» خواهد بود که سخنرانان و ساعت برپایی این نشست‌‌ به شرح زیر ارائه می‌شود.

    علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ می‌توانند به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 مراجعه کنند.
     

    روز تاریخ ساعت موضوع نشست سخنرانان
    چهارشنبه 24 شهریور 15 تا 17 نقد و بررسی کتاب «شب‌های کوش آداسی» رویا صدر،
    بلقیس سلیمانی،
    اسماعیل امینی
    Share/Save/Bookmark

    کد مطلب: 240270

     


تاريخ : یکشنبه ٢۱ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ٩:٥٩ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : ایبنا ، کتاب ، نویسنده ، کتاب خانه



کشف ریشه روانی"حالا چی بپوشم؟"!


 

  • کشف ریشه روانی"حالا چی بپوشم؟"!
    میگنا: شاید شما هم خانم‌ها را در حالت دستپاچه و درحالی که کمد لباس‌هایشان را زیر و رو می‌کنند، دیده‌اید.

    در بسیاری از مواقع مشاهده کرده‌اید که خانم‌ها لباس‌ها و اقلام درون کمدشان را بارها و بارها بررسی می‌کنند تا سرانجام به بهترین انتخاب دست یابند.

    مطالعه‌ای به تازگی نشان داده است، خانم‌ها حدود ۶ ماه از زندگی کاری خود را صرف انتخاب لباس می‌کنند؛ به عبارتی روزی ۱۷ دقیقه یا سالی چهار روز در حوالی کمد لباس‌هایشان به سر می‌برند!

    اما قضیه در اینجا خاتمه نمی‌یابد. نگرانی خانم‌ها در مورد انتخاب لباس مناسب گاهی با پدیده‌ای به نام "سندروم بدخلقی نامعقول" همراه است که اصولا مردها (حتی به عنوان بیننده) از خطرات آن مصون نیستند.

    از میان ۵ آقا یک نفر به ریخت و پاش‌ شدن کامل اتاق توسط خانمش حین انتخاب لباس اذعان کرده‌اند.

    به گفته ۲ هزار خانم و آقا، تراژدی انتخاب لباس اغلب باعث می‌شود زوج‌ها ادامه روز را با اوقات‌تلخی و دلخوری سپری کنند.

    تحقیقات همچنین نشان داده‌اند، از هر ۱۰ خانم یک نفر به علت وسواسی که برای انتخاب لباس به خرج می‌دهد، دیر به محل کار می‌رسد و یک نفر از هر ۲۰ خانم به واسطه این پدیده قرارهایی را از دست می‌دهد.

    در تحقیقات انجام شده ۲۱ درصد خانم‌ها گفتند که این عامل باعث دعوا و جدایی از دوستانشان شده است.

    یکی از نتایج جالب تحقیق این بود که در یک کمدی با ۱۵۲ لباس و اقلام پوشاک، تنها ۴۴ درصد لباس‌های درون آن به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

     


تاريخ : جمعه ۱٩ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ٩:٠٧ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : مجله ، سلامت ، پزشمیکی ، بدن



دانلود آهنگ جدید سینا حجازی من خوابشو دیدم


 

  • دانلود آهنگ جدید سینا حجازی من خوابشو دیدم

    دانلود آهنگ جدید سینا حجازی من خوابشو دیدم

    همینک از سایت صبا موزیک ، دانلود آهنگ جدید سینا حجازی بناممن خوابشو دیدم به همراه متن آهنگ و دوکیفیت عالی

    Download Ahange Jadid Sina Hejazi – Man Khabesho Didam Whit Text On Saba-Music

    Sina Hejazi Man Khabesho Didam دانلود آهنگ جدید سینا حجازی من خوابشو دیدم

    متن آهنگ من خوابشو دیدم سینا حجازی

    من خوابش و دیدم یه روز بارونی

    هوا ابری بود می بارید بارون

    آدما شاد بودن دلا آباد بودن

    حیونا خوشحال همه آزاد بودن

    آدما همه مهربون بودن

    لیلی و مجنون مثل جون بودن

    خوابش و دیدم مادرا شاد بودن

    چون بچه هاشون به عشق معتاد بودن

    خوابش و دیدم پدرا شاد بودن

    چون قهرمانی که بچشون می خواد بودن

    خواب من خواب نبود مثل روز روشن بود

    همه چیز زیبا بود  باغ بود و گلشن

    من خواب دیدم پس میشه یه روز دنیا هم عوض میشه

    من خواب دیدم پس میشه یه روز دنیا هم عوض میشه

    فرقی نمی کرد ندار و دارا لب خندون بودن تو تموم کارا

    هیچ جایی جنگ نبود هیچ دلی سنگ نبود

    هیچ پایی لنگ نبود اصلا تفنگ نبود

    زندگی بود واسه همه انگاری زود

    واسه همه خوشبختی جور میشد

    غصه هاشون دور میشد

    بارون که میزد عاشقا دیگه سیلون و ویلون چتر نبودن

    عاشقا بوی بارون و میدادن آدما دنبال عطر نبودن

    خواب من خواب نبود مثل روز روشن بود

    همه چیز زیبا بود  باغ بود و گلشن

    من خواب دیدم پس میشه یه روز دنیا هم عوض میشه

    من خواب دیدم پس میشه یه روز دنیا هم عوض میشه

    متن ترانه ، تکست ، شعر و دانلود آهنگ جدید سینا حجازی من خوابشو دیدم

     


تاريخ : جمعه ۱٩ شهریور ،۱۳٩٥ ساعت: ٥:٤۸ ‎ق.ظ ا نویسنده : مازیار آجودانی ا نظرات ()
تگ ها : دانلود ، آهنگ ، موزیک ، آهنگ جدید


امکانات وب